tisdag 16 februari 2016

Helgen

I helgen var vi iväg till ett lekland och busade några timmar.
När storasyster fyllde år i vintras önskade vi saker att göra till henne coh då fick hon bland annat ett presentkort till ett sådant. Nu var det dags att använda så vi for iväg i helgen.

Presentkortet täckte både inträde för henne, vi vuxna och lillasyster gick in gratis, samt lunch/fika för oss samtliga. Totalt 20.- gjorde vi av med som fattades på fikan. Så jag måste säga att det blev riktigt bra.

Vidare åkte vi till ett köpcentra, farligt! och där köptes alvedon med en 30% kupong och vinterkläder till storasyster inför nästa säsong. Polarn o. Pyret hade 50% på en del plagg så vi fyndade både vinterjacka, skaljacka och regnjacka + regnbyxa till halva priset.

Jag har tidigare sagt att vi ska leta begagnat i första hand. Men nu blev det såhär och det är ändå okej. BRA kläder till bra pris som kan ärvas och sen säljas då andrahandsvärdet är rätt bra.

Vi var även in på Ikea och även där hade vi presentkort. Nu köpte vi bara servetter, en ram till storasysters diplom och en mjukis på alla hjärtans dag för totalt 55.- som betalades med presentkort. Vi fikade även en åka-hem-korv för totalt 25.-för oss tre.

På söndagen var vi på bio, även där använde vi ett presentkort. Jag och mannen fick i julklapp och storasyster när hon fyllde år. Så inte en krona lade vi på det. Vi hade med oss popcorn hemifrån, festis och choklad.

Nu ska vi ju prioritera att lägga pengarna på uppplevelser och inte saker så bion hade varit okej ändå, men vi ser till att använda de presentkort, kuponger och erbjudanden som finns. Dumt vore det ju annars.

På väg hem från bion köpte jag en ridväst. Jag har börjat rida, på äldre dar ;) och i stallet finns västar att låna. Dock ingen som passade mej riktigt då de flesta var för stor och barnvästarna för små. Jag såg då en annons på lokala köp och sälj om en väst för 300.- som normalt kostar 999.- ny.
Så för min gamla kropps säkerhet var det ett nödvändigt köp, plus så var den ju begagnad, dock knappt använd, och till en tredjedel av nypriset.

Lite utsvävnignar i helgen från köpstoppet, men jag känner ändå att de är okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar