lördag 6 februari 2016

Ett okej köp

Vårt lokala Åhléns ska stänga så utförsäljningen är ett faktum.
Halva priset på allt och om en vecka är butiken stängd.
Jag hade inte ens tänkt gå dit, vi behöver faktiskt ingenting just nu. Och vi ska ju inte köpa någonting just nu heller.

Men sen fick jag mail från storasysters simskola inför den nya terminen.  Nu hade de bytt dag och då till en som vi inte kan. Inget annat alternativ fanns i hennes nivå så vi fick helt enkelt tacka nej till platsen i år.

Då vi vill att hon lär sej simma samt får vattenvana ska vi nu se till att komma iväg själva och simma med henne.  Men då uppstod ett problem, jag har inga badkläder. Eller jo, rent tekniskt har jag faktiskt det. Men de är bikinis som är för små.  Efter att fött två barn känner jag mej inte riktigt bekväm på badhus i för liten bikini.

Så, vi åkte till Åhléns för att försöka fynda en baddräkt. Jag hittade en till hela 70% rabatt som satt som en smäck så det blev köp. Även en fotkräm till makens snustorra fötter och storasyster behövde en ny tandborste då den han hade innan påminde om en flaskborste.  Båda till halva priset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar